سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]

دانلود کتاب آموزشی پیوند درختان کلیک کنید


دانلود کتاب آموزشی هرس درختان کلیک کنید


دانلود فیلم آموزشی هرس سیب درختی کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید 

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

 
دوشنبه 94 فروردین 31 , ساعت 9:12 عصر

دانلود فیلم آموزشی هرس درختان میوه,
انواع هرس درختان میوه دانلود پاورپوینت,
دانلود نمونه سوالات هرس درختان میوه,
آموزش هرس,
آموزش هرس مرکبات,

 

 

 در اواسط دی ماه بعد از برداشت محصول بهتر است ابتدا با یک هرس سریع ( قطع کردن شاخه های زاید پایین دست ) به سراغ محلول پاشی رفت . چرا که بعد از گذراندن یک سال پر بار ، خصوصا در مورد نارنگی بهتر است سریعتر اقدام به محلول پاشی جهت جبران توان از دست رفته درخت نمود میزان و مواد حد اقلی لازم ، اوره به مقدار 8 در 1000 و روی به مقدار 4 در 1000 و اسید بوریک به مقدار 4 در 1000 ( برای باغات مرکبات قسمت های مرکزی مازندران  ) می باشد . 

        محلول پاشی در صورت دیر نشدن ( طولانی نشدن هرس )  اگر بعد از هرس باشد مناسب تر است و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف محلول خواهد شد . نتیجه عملی  محلول پاشی بعد از چند سال از نظر کمی و کیفی محصول کاملا مشهود است .

      شایان ذکر است  میزان مصرف محلول در این مرحله با محلول پاشی در مواقع سمپاشی کاملا فرق داشته  و به صورت مه پاش و سریع  انجام می شود و می توان تا یک سوم  میزان سمپاشی  ( ولک پاشی ) در نظر گرفت .

       در مورد زمان هرس باید گفت چون هرس  کار ی وقت گیر و حساس و تا حدی مدیریتی است ( فرم دهی و آینده باغ از نظر کمی و کیفی به آن بسته است ) و کار یست نیازمند تجربه و دقت و حوصله که بهتر است در صورت امکان به کارگر واگذار نشود در نتیجه زمانبر بوده و بهتر بعد از برداشت محصول ( اواسط دی ماه ) شروع شود تا بتوان در اسفند  به مراحل کود دهی و محلول پاشی رسید .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ