سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من پیشواى مؤمنانم و مال پیشواى تبهکاران [ و معنى آن این است که مؤمنان پیرو منند ، و تبهکاران پیرو مال چنانکه زنبوران عسل مهتر خود را به دنبال ] . [نهج البلاغه]

دانلود کتاب آموزشی پیوند درختان کلیک کنید


دانلود کتاب آموزشی هرس درختان کلیک کنید


دانلود فیلم آموزشی هرس سیب درختی کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید 

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

 
دوشنبه 94 فروردین 31 , ساعت 9:12 عصر

آموزش هرس انگور,
آموزش هرس درخت,
آموزش هرس پسته,
باغ میوه,
آموزش هرس درخت انگور,

 

 

زمان هرس در مرکبات :
 
زمان هرس در مرکبات برخلاف سایر درختان و سیاه ریشه آنچنان محدودیتی ندارد . بلکه باغدار در زمان مناسب که کار کمتری دارند میتوانند اینکار را انجام دهند . مع الوصف باید توجه داشت بهترین زمان اواخر زمستان و اوایل بهار وقتیکه خطر سرمازدگی پایان یافته و  قبل از جوانه زدن شاخه ها باید صورت گیرد . غیر از شرایط خاص نظیر بیماری ، سرخشکیدگی ، بعد از برداشت میوه شروع خواهد شد چنانچه سالزدگی در درختان وجود داشته باشد  هرس در سال نیاوری انجام شود .
لازم به ذکر است در هر زمانی شاخه ای ،  از تنه درخت رشد نماید بلافاصله آنرا هرس نموده و اجازه ادامه رشد به آنان داده نشود .
 
هرس درختان مرکبات ناشی از سرما ( یخ زدگی ):
 
با وجودیکه اثرات سرما در برگها و شاخه های جوان ظرف چند روز خودش را نشان میدهند ولی اثرات منفی سرما در شاخه های مسن و قدیمی طی چند هفته و حتی یکسال ظاهر میشود. با توجه به شدت سرما و دوره سرما،  این مدت تغییر مینماید . روی این اصل بایستی منتظر ماند تا اثار سرما نمایان گردد . بهرحال این دوره 6 تا 12 ماه تجاوز نمی نماید .

تدابیری برای جلوگیری از سرما  در باغات مرکبات:
 
هر چند در سرمای  اخیر ( دی ماه 86 ) باغداران مرکبات در مقابل یخ زدگی  بی دفاع مانده اند ، لازم است در اتی و یا در احداث باغ جدید موارد زیر مدنظر و یا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار دهند .
 
در حقیقت برای جلوگیری از زیان سرما انتخاب صحیح محل احداث باغ است . چنانچه در یک منطقه خطر سرما همه ساله باشد در انتخاب واریته دراین مناطق باید دقت شود تا واریته مقام به سرما انتخاب شوند یا از انتخاب محل باغ منصرف شد . فقط اگر سرما همه ساله نبود بلکه در بعضی از این سالها این سرما اتفاق افتاد  موارد زیر برای اینگونه مناطق توصیه میشود .

 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ