سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه بنده ای از امّت من برادرش را در راه خدابه لطفی بنوازد، خداوند، خدمتگزاران بهشت را به خدمتش در خواهد آورد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

دانلود کتاب آموزشی پیوند درختان کلیک کنید


دانلود کتاب آموزشی هرس درختان کلیک کنید


دانلود فیلم آموزشی هرس سیب درختی کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید 

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

 
سه شنبه 94 اردیبهشت 1 , ساعت 10:49 صبح

    دانلود فیلم هرس درختان,
    دانلود فیلم اموزشی هرس درختان,
    دانلود پاورپوینت هرس درختان سیب,
    فیلم هرس درختان مرکبات دانلود,
    آموزش هرس باغ میوه,
    دانلود پاورپوینت فیلم آموزشی هرس درختان,

 

 

هرس به معناى بریدن و کوتاه نمودن شاخه‏هاى درختان و درختچه‏هاست. این کار باعث تقویت نهال گشته و عمر آن را طولانى مى‏کند. به وسیله هرس مى‏توانید درختان را هر طور که مایلید با سلیقه خودتان فرم بدهید تا شکل مناسب پیدا کنند.

 

زمان مناسب:

اواخر پاییز یا اواخر زمستان، زمان مناسبى براى هرس درختان و درختچه‏هاست. درختان میوه مانند سیب و گلابى را بعد از برداشت میوه هرس کنید. اگر تا پایان پاییز یا اوایل زمستان فرصت کافى براى این کار نیافتید، اواخر زمستان قبل از بیدار شدن درخت از خواب زمستانه به این کار اقدام نمایید.

 

هرس درختان و درختچه‏هاى زینتى:

همان طور که گفته شد در گیاهان زینتى هدف هرس، تربیت شاخه‏ها و ایجاد فرم مناسب است. مثلاً درختان بالا رونده را لازم است طورى هرس کنیم که به قیم یا داربست تکیه زده و در مسیر خود بالا بروند.

با قطع نوک شاخه‏هاى شمشاد آنها را صاف و یکدست کنید و به درختان سوزنى‏برگ، فرم دلخواه بدهید. بسیارى از سوزنى‏ برگها قابلیت طبقه طبقه شدن را دارند. در صورتى که مایل باشید مى‏توانید آن را به شکل مطبق در آورید.

 

روش هرس:

بسیارى از شاخه‏هاى درختان در کنار یکدیگر رشد مى‏کنند. در این صورت ممکن است به هم بپیچند و براى سایر شاخه‏ها ایجاد مزاحمت کنند. از دو شاخه مجاور هم یکى را که ضعیف‏تر از دیگرى است یا در قسمت داخل قرار گرفته حذف کنید. همه شاخه‏ها باید امکان استفاده از نور و هواى کافى را داشته باشند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ