سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت و آن که [از دیگران] به خدا نزدیکتر است ، پیشوای دادگر است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

دانلود کتاب آموزشی پیوند درختان کلیک کنید


دانلود کتاب آموزشی هرس درختان کلیک کنید


دانلود فیلم آموزشی هرس سیب درختی کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید 

آموزش تکنیکهای پیونددرختان کلیک کنید

 
سه شنبه 94 اردیبهشت 1 , ساعت 10:55 صبح

    دستگاه هرس کردن درخت پسته,
    فیلم آموزشی هرس,
    دانلود فیلم آموزشی هرس,
    فیلم آموزشی هرس انگور,
    فیلم آموزشی پیوند درختان مرکبات,
    فیلم آموزشی پیوند درختان میوه,
    دانلود فیلم آموزشی پیوند درختان,
    فیلم آموزشی پیوند زدن درختان,

 

 

شدت هرس

هر دو عامل زمان و شدت هرس روی رشد، گلدهی و میوه­دهی تاثیر دارد. درختان تا حد ممکن باید سبک هرس شوند چون بیشتر کربوهیدرات­ها و نیتروژن در برگ­ها و شاخه­های جوان یکساله ذخیره شده است. هرس شدید باعث تخلیه ذخایر، حذف شاخه­زایی، تحریک رشد مجدد و سریع، کیفیت پایین میوه و کاهش در تعادل بین رشد و میوه­دهی می­شود. در صورت اختلال در این تعادل، 4-2 سال زمان جهت ایجاد تعادل مجدد نیاز است. میزان شدت هرس باید طوری تنظیم شود که اثر آن در جهت تولید میوه بیشتر باشد تا اینکه رشد رویشی شاخه­ها را افزایش دهد. در برخی ارقام دیگر مرکبات نظیر واشنگتن ناول تمام شاخه­های رویشی نزدیک به زمین قطع شده تا بدین وسیله تهویه صورت گیرد و درخت نیز از آسیب حلزون در امان بماند. زمان این نوع هرس معمولاً قبل از آغاز گلدهی است. ممکن است بخشی از توان محصول دهی درخت کاهش پیدا کند، اما این قابلیت را مجدداً به دست آورده و جبران سبزینه از دست رفته می­شود.

انتخاب شاخه

معمولاً در هرس دو برش اساسی انجام می­شود. برش­های سرشاخه که در طی آن بخش­های انتهایی ساقه­ها و شاخه­های خاصی حذف شده که این امر باعث حذف غالبیت انتهایی و تحریک جوانه­های جانبی می­شود. در برش­هایی که بیشتر جنبه تنک کردن دارند شاخه­ها و اندام­های داخلی تاج حذف می­شوند. شاخه­های زاید و نامناسب قبل از آنکه درخت برخی از انرژی خود را صرف رشد و نگهداری آنها نماید باید حذف شوند. در هرس معمولاً شاخه­های ذیل حذف می­شوند:

 

الف- شاخه­های غیرزنده که ممکن است کانون عوامل بیماری­زا باشند ب- شاخه­های شکسته، پیچ خورده و یا همدیگر را قطع کرده، ج- شاخه­های ضعیف و مسن که توان غذادهی و شاخه­سازی ندارند، د- شاخه­های نوک‌تیز داخل درخت، ه- شاخه­های باریک و مسن که تا نزدیک زمین رشد کرده­اند، و- شاخه­های تولید کننده گل آذین­های بدون برگ ز- شاخه­هایی که تمایل به تولید میوه نامرغوب دارند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ